REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Podmiot leczniczy działa pod nazwą DAMIAN SIKORA CLINIC i wykonuje działalność w Zbąszynku przy ulicy Długiej 1.
2. Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą pod nazwą „SIKORA CLINIC”.
§ 2
Podmiot leczniczy (zwany dalej: Sikora Clinic) działa na podstawie:
1) powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
2) wpisu do właściwego rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
3) regulaminu organizacyjnego.
§ 3
Regulamin organizacyjny Sikora Clinic określa w szczególności:
1) przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń;
2) organizację i zadania poszczególnych jednostek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi jednostkami;
3) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
4) wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej;
5) organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat oraz ich wysokość;
6) wysokość opłat za udzielane świadczenia zdrowotne inne niż finansowane ze środków publicznych;
7) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§ 4
Miejsce udzielania świadczeń
1. Sikora Clinic udziela świadczeń zdrowotnych w pomieszczeniach zakładu leczniczego podmiotu leczniczego, pod adresem:
a) Przychodnia Gminna w Zbąszynku, ul. Długa 1 (I piętro).
§ 5
Cele i zadania podmiotu
1. Celem głównym Sikora Clinic jest podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia ludności poprzez działalności leczniczej, profilaktycznej, stałe podnoszenie oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych w zakresie opieki stomatologicznej.
2. Do zadań Sikora Clinic należy w szczególności udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu leczenia i profilaktyki stomatologicznej w warunkach ambulatoryjnych.
§ 6
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Sikora Clinic prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
2. Zakres świadczeń udzielanych przez Sikora Clinic obejmuje:
a) Stomatologię zachowawczą z endodoncją;
b) Stomatologię dziecięcą;
c) Chirurgię stomatologiczną;
d) Ortodoncję;
e) Periodontologię;
f) Protetykę stomatologiczną;
g) Rentgenodiagnostykę w zakresach wymienionych w lit. a) — f);
h) Sprzedaż wyrobów w zakresie stomatologii zachowawczej, kosmetyków oraz suplementów.
§ 7
Sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
1. Sikora Clinic kieruje właściciel tj. Damian Sikora
2. Kierownik Sikora Clinic wykonuje wszystkie obowiązki i prawa, jakie posiada podmiot leczniczy i nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzą sprawy oraz reprezentuje podmiot leczniczy na zewnątrz.
3. Kierownik Sikora Clinic kieruje podmiotem leczniczym.
4. Kierownik Sikora Clinic może powołać zastępcę.
5. W przypadku powołania zastępcy, kierownik Sikora Clinic określi zakres obowiązków oraz udzieli stosownych pełnomocnictw i upoważnień.
6. Podczas nieobecności kierownika Sikora Clinic, zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
§ 8
Struktura organizacyjna
1. Strukturę organizacyjną Sikora Clinic tworzy następującą jednostkę organizacyjną:
I. Sikora Clinic Przychodnia w Zbąszynku.
§ 9
Organizacja i zadania jednostki organizacyjnej zakładu leczniczego
Do zadań jednostki organizacyjnej wymienionej w § 8 należy sprawowanie kompleksowej opieki nad pacjentami poprzez wykonywanie świadczeń zdrowotnych w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, a przede wszystkim udzielanie porad i konsultacji, leczenie, wykonywanie zabiegów w zakresie stomatologii zachowawczej i endodoncją u dorosłych i dzieci, diagnostyka, leczenie, profilaktyka chorób zębów, przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej, periodontologia, zabiegi chirurgiczne, ortodoncja, protetyka stomatologiczna oraz rentgenodiagnostyka.
§ 10
§ 11
Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
§ 12
Warunki współdziałania z innymi podmiotami leczniczymi
§ 13
Prowadzenie dokumentacji medycznej oraz opłaty za jej udostępnianie
Sikora Clinic prowadzi dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sikora Clinic udostępnia dokumentację o jakiej mowa w ust. 1:
a) pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, lub osobie upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo do wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;
b) podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
c) organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
d) podmiotom, uprawnionym w myśl ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej do przeprowadzania na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, kontroli podmiotu leczniczego, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli;
e) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
f) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
g) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
h) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
i) zakładom ubezpieczeń – za zgodą pacjenta;
j) lekarzowi, pielęgniarce lub położnej; w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
k) szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych – bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby, której dokumentacja dotyczy;
I) innym osobom i podmiotom, uprawnionym na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana do wglądu w siedzibie jednostki organizacyjnej podmiotu leczniczego Sikora Clinic lub poprzez sporządzenie jej kopii (w tym w formie odwzorowania cyfrowego — skanu), odpisów lub wyciągów, w tym także na informatycznych nośnikach danych lub za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
§14
§15
1. Sikora Clinic udziela 12-miesięcznej rękojmi na wykonane wypełnienia światłoutwardzalne. Jeśli w tym czasie wypełnienie istotnie zmieni swoje właściwości, zostanie ono nieodpłatnie wymienione. Odpowiedzialność Sikora Clinic z tytułu rękojmi zostaje wyłączona w przypadku, gdy pacjent:
a) przerwał zaplanowane leczenie;
b) nie stosował zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej oraz nie wykonywał przynajmniej raz na 6 miesięcy zabiegu higienizacji (scaling + piaskowanie + fluzoryzacja) w Sikora Clinic;
c) cierpi na schorzenia mające zasadniczy wpływ na stan jamy ustnej np. bruksizm czy paradontozę;
d) uległ wypadkowi, w wyniku którego nastąpiło uszkodzenie wypełnienia.
2. Sikora Clinic udziela 24-miesięcznej rękojmi na uzupełnienia protetyczne. Jeśli w tym czasie uzupełnienie protetyczne w istotny sposób zmieni swoje właściwości, zostanie ono nieodpłatnie naprawione lub ponownie wykonane. Odpowiedzialność Sikora Clinic
z tytułu rękojmi zostaje wyłączona w przypadku, gdy pacjent:
a) pacjent przerwał zaplanowane leczenie lub nie zastosował higienicznych zaleceń lekarza;
b) pacjent cierpi na schorzenia mające zasadniczy wpływ na stan jamy ustnej np. bruksizm czy paradontozę;
c) pacjent samodzielnie dokonał przeróbek, korekt czy napraw uzupełnień protetycznych;
d) nastąpiło mechaniczne uszkodzenie uzupełnienia protetycznego.
3. Leczenie stomatologiczne może wiązać się z wystąpieniem powikłań niewynikających z błędów osób udzielających świadczeń zdrowotnych, takich jak:
a) pozabiegowe dolegliwości bólowe;
b) reakcja alergiczna na zastosowane leki;
c) utrzymujące się zaburzenia czucia po podaniu znieczulenia;
d) wystąpienie po leczeniu zachowawczym (szczególnie głębokiej próchnicy) czy protetycznym stanu zapalenia miazgi i konieczności przeprowadzenia leczenia kanałowego;
e) złamanie czy pęknięcie zęba;
f) krwawienie, obrzęk, szczękościsk po usunięciu zęba.
Powyższe nie stanowi podstawy odpowiedzialności Sikora Clinic z tytułu rękojmi.
4. Uwagi i zastrzeżenia do udzielanych świadczeń zdrowotnych, należy w pierwszej kolejności omawiać z osobą udzielającą świadczeń zdrowotnych.
§16
Zadatek
1. W przypadku rezerwacji wizyty na przeprowadzenie leczenia w podmiocie leczniczym prowadzonym przez Sikora Clinic, pobierany jest zadatek 50% od sumy całkowitego leczenia.
2. Zadatek może zostać uiszczony w gabinecie lub przelewem na konto bankowe o nr: 17 1160 2202 0000 0005 5466 4928. W przypadku wyboru płatności przelewem bankowym, brak zaksięgowania wpłaty w ciągu 3 dni roboczych od momentu dokonania rezerwacji będzie skutkował odwołaniem rezerwacji wizyty.
3. Zadatek jest odejmowany od kosztów leczenia w momencie ich rozliczenia.
4. Jeżeli Pacjent przełoży wizytę z minimum 48 – godzinnym wyprzedzeniem, wpłacony zadatek zostaje zaliczony na poczet kolejnej wizyty. W przypadku braku przełożenia wizyty z wymaganym wyprzedzeniem lub braku stawienia się Pacjenta na umówionej wizycie zadatek przepada. Brak zwrotu zadatku spowodowany jest koniecznością poniesienia przez podmiot leczniczy kosztów należytego przygotowania miejsca wizyty Pacjenta oraz kosztów związanych z pozostawaniem personelu medycznego w gotowości do wykonywania świadczeń medycznych.
5. W przypadku, w którym z przyczyn leżących po stronie podmiotu leczniczego usługa nie może być zrealizowana, kwota zadatku podlega zwrotowi w pełnej w wysokości w terminie 7 dni od dnia poinformowania pacjenta o zaistniałej sytuacji.
§17
Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego został nadany przez jego Kierownika i wchodzi w życie z dniem podpisania.